BRAMA PRZEMYSKA

Budowę tej drogi planowano już w 1986 r. Według ówczesnych zamierzeń tą trasą miała biec autostrada. Ostatecznie powstała oczekiwana od lat obwodnica Przemyśla.

Jej otwarcie zgromadziło ok. dwóch tysięcy mieszkańców miasta. Nie brakowało przedstawicieli władz samorządowych miasta i okolicznych gmin, parlamentarzystów i przedstawicieli wykonawcy – firmy Mota Engil Central Europe. Z tej okazji Przemyśl odwiedził nawet premier Donald Tusk.Najwięcej powodów do zadowolenia miał oczywiście prezydent Przemyśla, Robert Choma, który  cieszył się, że ten wspólny wysiłek samorządowców i parlamentarzystów z Podkarpacia przyniósł oczekiwany skutek.

Sławomir Barczak, wiceprezes Mota Engil Central Europe, przypomniał historię największej inwestycji w dziejach miasta w bardzo oryginalny sposób.

Uroczystości swoją obecnością zaszczyciło wielu gości, m.in. wiceminister gospodarki Mieczysław Kasprzak, który podkreślał w rozmowie z nami, że każda tego typu inwestycja niezmiernie go cieszy…

Droga obwodowa Przemyśla liczy 3 km 840 m, jej budowa kosztowała 245 mln zł. Zdecydowana większość środków – 187 mln zł – to fundusze unijne, prawie 35 mln dołożył budżet państwa. Pozostała kwota to wkład własny miasta.

Tę olbrzymią inwestycję uroczyście oddano do użytku w przeddzień Święta Niepodległości. Premier Donald Tusk wykazał mocne zainteresowania samą budową, ale też skorzystał z okazji, by spotkać się i porozmawiać z mieszkańcami Przemyśla.{youtube}Kxs3f–reRk{/youtube}