INTERCITY W NOWEJ ODSŁONIE

 Na stacji Przemyśl Główny pojawił się nietypowy skład pociągu złożony z czterech wagonów oklejonych na biało.Przewoźnik PKP Intercity przygotował dla mieszkańców Przemyśla prezentację składu zestawionego z odebranych po remoncie jednostek. Obecnie jest w trakcie największego w historii projektu modernizacji i zakupu taboru. Jednym z jego elementów jest odnowa taboru na linii Przemyśl –Rzeszów –Kraków –Katowice –Wrocław –Poznań –Szczecin.

Już niebawem na tę trasę wyruszy 68 zmodernizowanych wagonów, które będą dostosowane do poruszania się z prędkością do 160 km/h.
Docelowo dla tej relacji PKP Intercity wprowadzą 218 wagonów,wszystkie posiadają klimatyzację, drzwi boczne odskokowo-przesuwne, otwierane pneumatycznie drzwi międzywagonowe oraz elektroniczne tablice relacyjne. Wagony, które przewoźnik zdecydował się zaprezentować w Przemyślu to dwie bezprzedziałowe „dwójki”, w których zainstalowano gniazdka elektryczne dla pasażerów, urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej  oraz  nowoczesne toalety. Wagony zostały dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżnych z dziećmi oraz stojaki do przewozu rowerów i nart.W wagonie barowym  WARSIE  odwiedzający otrzymali drobne prezenty i słodycze, a wwagonie konferencyjnym dziennikarze i pracownicy PKP InterCity rozmawiali o przyszłości i przyjemnościach podróży przy filiżance kawy. Podczas konferencji dowiedzieliśmy się o planach uruchomienia połączenia Przemyśl-Lwów Lwów- Przemyśl tak aby w ciągu jednego dnia można było pojechać ,mieć czas na zwiedzenie miasta i przyjemny powrót do domu. Otrzymaliśmy również potwierdzenie, że  spółka uruchomi połączenia kolejowe w rejon Bieszczad.Organizatorzy nie zapomnieli o tych najmłodszych odwiedzających dla których przygotowali mnóstwo atrakcji. Dworzec zmienił się w cudowną salę zabaw, na której nie jeden dorosły chętnie poczekał by  z  przyjemnością na  pociąg nawet kilka godzin. PKP Intercity jest już gotowe, wkrótce pasażerowie odczują nowy komfort podróży, w trasę wyruszą nowe wagony z ergonomicznymi fotelami i klimatyzacja, które będą przemieszczać się z prędkością do 160km/h. Będzie wygodniej, bezpieczniej i szybciej. Wszystko jednak  zależy od tego kiedy spółka doczeka się modernizacji torów, a nie jest to zależne tylko od niej.