Oficjalne oddanie drugiego etapu obwodnicy już za nami, drogi szczególnie ważnej w świetle decyzji wojewody podkarpackiego o rozpoczęciu budowy nowego przejścia granicznego z Ukrainą w Malhowicach. Głównym bodźcem do budowy całej obwodnicy było min to, aby korzystały z niej osoby, które przekraczają granicę. Według wyliczeń przemyskiego samorządu, przy ciągle rosnącym natężeniu ruchu, obwodnica będzie spełniać swoją rolę do 2037r.{youtube}KXA_OnP0ZbE{/youtube} Po tej dacie konieczne będą kolejne rozwiązania infrastrukturalne w mieście.Drugi etap przemyskiej obwodnicy ma ok. 4 km długości i połączył drogę krajową nr 28 z drogą wojewódzką nr 885.
Trasa przebiega po wschodniej stronie miasta, przez dzielnice Bakończyce Dolne i Sielec. Powstanie kolejnej części obwodnicy to dalsze odciążenie ruchu w centrum Przemyśla, a także lepsza dostępność komunikacyjna terenów przemysłowych i inwestycyjnych miasta, bowiem obwodnica dotarła w pobliże przemyskiej podstrefy ekonomicznej. Inwestycja kosztowała prawie 89 mln zł i w znacznym stopniu została dofinansowana z unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej. Wykonawcą obwodnicy była firma Pol-Aqua.