I edycja Kongresu Edukacyjnego: IT i szachy w G2A Arena

Ogromny entuzjazm towarzyszył uczestnikom I edycji „Kongresu Edukacyjnego: IT i szachy” W G2A Arena w Jasionce.  Blisko 700 uczniów klas I-VI szkół podstawowych zmierzyło się w turnieju szachowym, a ponad 300 przedstawicieli oświaty wzięło udział w części merytorycznej kongresu poświęconej wdrażaniu przedmiotów techniczno-informatycznych w program nauczania.

Organizatorami tego największego na Podkarpaciu wydarzenia poświęconego szachom i roli IT w życiu najmłodszych, było G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego. A celem było stworzenie przestrzeni zarówno dla rozwoju kompetencji najmłodszy, jak i przestrzeni do dyskusji na temat cyfryzacji świata i jej wpływu na rozwój dzieci.

Ekscytujące pojedynki, zwycięstwa, jak i porażki budowały niezapomniany charakter Kongresu Edukacyjnego: IT i szachy. Zawarte przyjaźnie, nowe doświadczenia i ogrom pozytywnych emocji z pewnością pozostaną na długo w pamięci wszystkich dzieci uczestniczących w rozgrywkach szachowych.

Wysoki był poziom merytoryczny kongresu prezentowany podczas paneli tematycznych, gdzie nauczyciele, dyrektorzy szkół i inni pracownicy oświaty omawiali następujące tematy:

  • „Programowanie i gra w szachy w kontekście współczesnych badań nad mózgiem”,
  • „Okiem edukacyjnego krytyka, działacza, marzyciela i wizjonera. Nawiązanie do NLP-owskiej Metody Disneya”,
  • „Myśleć szerzej i głębiej – jak szachy mogą wspomagać procesy myślowe?”,
  • „Trening poznawczy i szachowy w rozwoju dzieci”,
  • „Czy dzięki treningowi poznawczemu z posiadaczy mózgów możemy także stać się jego użytkownikami?”,
  • „Ogólnopolski Projekt „Edukacja przez Szachy w Szkole”,
  • „Co wpływa na rozwój nauczycieli i ich skuteczności działań w zakresie nauki programowania?”.

Rangę wydarzenia znacząco podniósł mecz stoczony przez Juniorów Szachowych z czołówki krajowej. Wszystkie dzieci biorące udział w wydarzeniu otrzymały poczęstunek i pamiątkowe dyplomy. Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody m.in.: 13 laptopów ufundowane przez firmę iSoft, 2 tablety ufundowane przez firmę AVC Visual Studio, przelot szybowcem ufundowany przez Areoklub Ziemi Jarosławskiej, a także puchary i medale dla 3 najlepszych drużyn w kategoriach klas I-III i IV-VI, których sponsorem była firma Graft i zestawy upominków szachowych od  Sunrise Chess & Games.