Zastępca Prezydenta Miasta Przemyśla Grzegorz Hayder poinformował o zakończonych konsultacjach w sprawie przyszłości mostu kolejowego. Celem był wybór jednej z dwóch koncepcji, która ma być zarekomendowana PKP PLK S.A. będącej realizatorem przyszłej inwestycji.
Wyniki głosowania w sondzie nie zachwyciły a liczby mówią za siebie:
Liczba wszystkich oddanych głosów 463
Liczba głosów potwierdzonych za pomocą e-maila 370
Liczba głosów nieważnych
– osoby niezameldowane w Przemyślu 68
– osoby niepełnoletnie 2
Razem 70
Liczba głosów ważnych
– koncepcja Nr 1 187
– koncepcja Nr 2 113
Razem 300
Liczbę oddanych głosów w sondzie, a szczególnie głosów ważnych, trudno niestety uznać za reprezentatywną dla całej społeczności naszego miasta, szczególnie jeśli porównać ją z głosowaniem przemyślan np. na projekty Budżetu Obywatelskiego (9 514 w BO na 2016r.; 16 888 w BO na 2015r.), czy podczas głosowania na nazwy nowych ulic w 2015 r. (10 374). Prezydent zdecydował o zarekomendowaniu PKP PLK rozwiązania bliższego koncepcji 2, czyli budowy nowego mostu, w nowym śladzie ze względu na konieczność zwiększenia promienia łuku, o konstrukcji kratownicowej, nawiązującej do przemyskiego zabytkowego mostu. Prezydent będzie oczekiwał aby konstrukcja jak najwierniej przypominała istniejący most.
Natomiast z istniejącego mostu, Gmina będzie chciała przejąć tzw. historyczne przęsło nurtowe, które należy do najstarszych elementów mostu, aby wykorzystać go na potrzeby kładki pieszo-rowerowej. Do istniejących podpór dobudowane zastałyby „łączniki” z ulicą 22 Stycznia oraz Wilsona, z możliwym wykorzystaniem kratownicowych elementów pozostałych przęseł istniejącego mostu. Jest oczywistym, że koncepcja ta będzie wymagała współdziałania z obecnym właścicielem czyli PKP oraz Podkarpackim Konserwatorem Zabytów, na których przychylność Prezydent Miasta bardzo liczy.